„Mindfulness w 10 minut. 71 prostych nawyków, które pomogą Ci żyć tu i teraz” [RECENZJA]

[2.07.2021 r.] 

Publikujemy dwudziestą recenzję w naszym cyklu CPI CZYTA. Autorką tekstu jest Justyna Pach-Kołecka

„Mindfulness w 10 minut. 71 prostych nawyków, które pomogą Ci żyć tu i teraz”, S.J. Scott i Barrie Davenport

Coraz częściej obserwujemy, że nasze życie pędzi, mknie niczym TGV. Czy podczas takiego pędu jesteśmy w stanie zauważyć co mijamy, obok kogo przechodzimy, z kim rozmawiamy i tak naprawdę o czym?

Nasza uwaga skierowana jest na osiągnięcie konkretnych celów, rezultatów, często pod presją czasu. Do tego dołączają się nasze lęki, zmartwienia, choroby, brak czasu tylko dla siebie, dla dzieci, męża, żony, partnera, partnerki.

Przyznajmy, że żyjemy w stresie i w czasach gdy relaksem definiujemy tylko stan nocnego pójścia spać. Jednak możemy to zmienić.

Ciekawą propozycją jest utrzymana w formie poradnika książka „Mindfulness w 10 minut. 71 prostych nawyków, które pomogą Ci żyć tu i teraz”, autorstwa S.J. Scotta i Barrie Davenport, opublikowany nakładem wydawnictwa Sensus.

Jest to pozycja dla każdego, pomoże uzupełnić dążenie do szczęśliwego, świadomego przeżywania chwil, z których składa się przecież nasza codzienność.

Praktyka uczenia się nowych nawyków, podzielona została na pory dnia, z których możemy wybierać sposób kształtowania nowych nawyków i ich wypróbowywania. Podobnie jak w karcie menu jest czas na śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Codziennie serwujemy coś innego, przyjemnego.

Autorzy poradnika proponują 71 nawyków uważności, które pomogą nam zmienić nasze życie. Wykonanie każdego z nich zajmie nam około 10 minut, ale oczywiście nie wszystkich w jednej chwili. Raczej skorzystajmy z proponowanego wachlarza, stwórzmy własne i wprowadźmy pewną regularność w ich wykonywaniu, a zaobserwujemy długofalowe zmiany w naszym życiu.

Tymi nowymi codziennymi nawykami praktykujemy uważność, bycie świadomym, obecnym w każdej chwili swojego życia. Ktoś mógłby zapytać „Po co jest mi to potrzebne?”

Odpowiedź brzmi: możesz poczuć się lepiej zarówno, psychicznie jak i fizycznie, poprawisz koncentrację uwagi i pamięć, złagodzisz napięcie i stres, mniej będziesz się martwił.

Poprzez ćwiczenie uważności, dzięki wdrażaniu nowych nawyków, kształtujemy nowy styl życia – świadomy, w którym coraz więcej naszych decyzji będzie starannie przemyślanymi, doceniającymi radość, spokój, harmonię.

Justyna Pach-Kołecka – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo – behawioralny (certyfikat PTTPB nr 698).

Wydawnictow: Grupa Helion S. A. – Sensus

https://sensus.pl/ksiazki/mindfulness-w-10-minut-71-prostych-nawykow-ktore-pomoga-ci-zyc-tu-i-teraz-s-j-scott-barrie-davenport,mind10.htm#format/d